תוכנית עבודה שנתית – מעון צעדים

להורדת התוכנית לחצו כאן

מטרה

פיתוח ענף המעונות בכפר עוספיה תוך שמירה על זכויות העובדים לצד העצמת היכולת האישית של כל תלמיד/ה.
פיתוח המצע האישי, רגשי, חינוכי-ערכי של כלל הלומדים.
פיתוח אקלים חינוכי חברתי המתבסס על ערכים חברתיים מותאמי מגזר /כפר.

משימה

מתן מענה חינוכי לכלל האוכלוסייה והקהילה בהתאם לצרכים הייחודיים של כלל הלומדים במעון.
העצמה אישית, חינוכית, חברתית לכלל התלמדים.
הקמת מסגרת לימודים לגיל הרך המתבססת על תוכנית מפוקחת ומלווה על ידי גורמים חינוכיים מקצועיים ובהתאם לצרכי התלמידים/ות.
העצמת הסגל החינוכי של המעון, הכוונה, פיתוח והשגת מרחב חינוכי על רם תוך בניית תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח.

יעדים

פיתוח ועידוד הרשמה במעונות יום המפוקחים משרד החינוך בקרב ההורים.
פיתוח והטמעת תוכניות חדשניות פדגוגיות ומגמות פיתוח והעצמה אישית, חברתית, ערכית ורגשית בקרב התלמדים.
בניית מדדים להתפתחות התלמדים, טיפול בכל ילד וילד לפי צרכיו האישיים וזאת בסיוע צוות פדגוגיים /צופים מרפים בעסוק, פיזיותרפיסטים, מטפלים רגשיים, ומתמחי מוטוריקה עדינה וגסה.
יצירת מרחב למידה והתפתחות חינוכית המהווה בסיס מעבר עבור תלמידים שעוברים לגני חובה / טרום חובה.
פיתוח המושג החינוכי לגיל הרך 0 – 3 בקרב ההורים והאוכלוסייה במגזר לצד השקעה בטיפוח והעשרת היכולת האישית והמקצועית של המחנכות / מנהלת וכלל עובדי המעון, הן בקורסים, העשרות ורעננים והן בימי גיבוש, סדנאות והעצמה למיניהן.

כוח אדם

כוח האדם במעון נקבע לפי הנחיית משרד החינוך וזאת בהתאם לגודל הכיתה ומספר הלומדים.
במעון צעדים ישנם 3 כיתות:
תינוקייה – 50 מ"ר המאפשרת 18 תלמידים.
פעוטות – 70 מ"ר המאפשרת 27 תלמידים.
בוגרים – 70 מ"ר המאפשרת 33 תלמידים .
על פי הנתונים לעיל כוח האדם הקיים במעון :
תינוקייה : 3 מטפלות ומובילת כיתה (רים סקר)
פעוטות: 2 מטפלות במשרה מלאה ומטפלת בחצי משרה (עד 13:00) ומובילת כיתה (סוניה עלי).
בוגרים: 2 מטפלות במשרה מלאה ומטפלת בחצי משרה (עד 13:00) ומובילת כיתה (פאתן זאהר).

שעות הפעילות

המעון פתוח בכל ימי השבוע בין השעות :
א – ה : 7:00 – 16:00
יום ו : 7:00 – 13:00 או 12:00 תלוי בהורים.
ככלל ניתן להשאיר את הילדים במעון לשעה נוספת כלומר עד ל17:00 וזאת בתוספת תשלום סמלית.

השיטה

התוכנית השנתית של מעון צעדים בנויה לפי חודשים ומתמקדת בכל חודש ע"פ אפיון התקופתי החודשי ובהתאם למתרחש בכל חודש (חגים/ מנהגים/ אירועים/ אקטואליה).
התוכנית השבועית הינה נגזרת של התוכנית החודשית כאשר תפקידן של המטפלות להעביר את התכנים הן משירה, סיפורים, פעילויות ועד להפעלות מכווני מסר.
לצד זה המעון יספק שירותים פתגוגיים בשיתוף עם המועצה המקומית ומרכז לגיל הרך.
יצויין כי כיום קיים הסכם עם המרכז לגיל הרך על שיתוף פעולה אשר המרכז יספק שירותים חיוניים דוגמת צופים, מדריכות חינוכיות (4 ש), פיזיותרפיסטים(4 ש), מרפים בעיסוק(2 ש), מתמחי מוטוריקה עדינה וגסה(2ש) ומטפלים רגשיים(2 ש) במהלך כל השנה.

בעת אבחון כל שהוא

המאבחן / הצופה יעביר את הנתונים למנהל/ת המעון ולאחראית המרכז לגיל הרך.
יוזמנו ההורים למעון.
המאבחן יחשוף את הנתונים למשפחה, ידריך ויכוון למתן טיפול עזרה סיוע מטיפת חלב / קופת חולים.
תוכנית השנתית מחולקת לשני חלקים כאשר האחת נוגעת לכיתת התינוקות גלאים 0- 1 והשנייה לכיתות הפעוטות והבוגרים.
יש לציין כי במהלך יום לימוד הילדים יצאו לחצרות המעון לפעילות חופשים בלווי המטפלות כשעה בכל יום וזאת לאחר ארוחת הבוקר.

תוכנית כיתות הפעוטות והבוגרים - גלאים 1 – 3

[wptb id=80]

תוכנית שנתית לתינוקייה

להבדיל מגלאים 1-3, בגיל זה אנו מתמקדים בשלבי התפתחות התינוק.
בתוכנית זו אנו מתבססים על שלבי ההתפתחות הרציונלית על מחקרים מאמרים מדע וחומרי לימוד.

שלבי התפתחות רצויים עד סוף חודש ראשון

  • קירוב ידיים ואגרופים לפה – התינוק מנסה להכניס אצבע לפה כדי לממש את דחפי היניקה, יצוין כי בגיל זה רמת הדיוק של התינוק לא גבוהה.  (צריך לעבור לחודשיים או שלושה)
  • הרמת הראש לזמן קצר בזוויות של °45 ב"זמן בטן". 
  • פניה לכיוון קולות מוכרים – ככלל הקול של ההורים מוכר לתינוק ומעודד אותו להפנות לכיוונו את המבט. 
  • בהייה בעצמים קרובים – תינוקות בחודש הראשון לחייהם אוהבים להתמקד בפנים של הוריהם כמו גם בעצמים בעלי ניגודיות גבוהה (שחור-לבן) או עצמים נעים הנמצאים קרוב אליהם. 
  • תגובות רפלקסיביות – רפלקס יניקה כאשר מקרבים אצבע, פטמה או בקבוק בסמוך לפיו. מנגד, הרתעות מקולות חזקים, סגירת העיניים מול אור חזק.

התפתחות תינוק בן חודשיים

החל מהחודש השני, העניינים הופכים להיות קצת יותר מעניינים: התינוק עירני יותר במהלך היום ומגיב יותר למתרחש סביבו. עד סוף החודש השני להתפתחות התינוק הוא יוכל: 

  • לחייך חיוך רצוני.
  • להשמיע קולות "אוּ" ו" אֶה".
  • לעקוב במבט אחרי חפצים או צלילים שקרובים לטווח הראייה שלו, וליצור קשר עין עם אנשים. 
  • להחזיק את הראש מעלה ולדחוף כלפי מעלה בזרועותיו וכתפיו בעודו שוכב על הבטן. 
  • תנועות גפיים חלקות יותר: השליטה בידיים וברגליים משתפרת והתנועות הופכות איכותיות יותר

התפתחות תינוק בן 3 חודשים

התינוק בגיל 3 חודשים הוא מפתח עוד כישורים שהופכים אותו לקצת יותר עצמאי ועירני. בנוסף זה השלב שבו הוא מפזר חיוכים ואפילו עשוי לצחוק בקול. 

  • החזקת הראש והחזה מורמים ובעיטות ברגליים בזמן שכיבה על הבטן
  • זיהוי פרצופים: של ההורים והמטפלים העיקריים שלו
  • פתיחת אגרופים בידיים:  הידיים מתחילות להיפתח מהמצב הסגור שבו היו עד כה
  • חיוכים וצחוק בקול: בערך חצי מהתינוקות בסוף החודש השלישי יפתחו את היכולת לצחוק בקול.
  • אינטראקציה עם חפצים: הושטת ידיים לעבר חפצים, תפיסה שלהם, הכנסה שלהם לפה. 
  • ניסיונות לחיקוי הבעות פנים
  • שיפור בראייה: ראייה למרחק גדול יותר ומעקב עם המבט אחר אנשים וחפצים. 

התפתחות תינוק בן 4 חודשים

בשלב הזה התינוק משקיע בשיפור ושכלול ההישגים ההתפתחותיים שלו. פרקי הזמן שבהם התינוקות מחזיק את הראש מתארכים, היכולת שלהם להחזיק את הצעצועים משתפרת, והם אפילו משתפרים בחיקוי הבעות פנים. אלו ההישגים הנוספים הצפויים בחודש הזה:

  • רצון לשחק: התינוק רוצה לשחק עם אנשים ועלול לבכות אם המשחק נגמר.
  • חיקוי הבעות פנים ותנועות (לדוגמה חיוך או מבט זועף)
  • מלמולי תינוקות: מלווים בד"כ בהבעות פנים ומחקים קולות שהם שומעים.
  • החצנת רגש: התינוק מראה בהבעות פנים האם הוא שמח או עצוב, הוא מגיב להבעות חיבה, והוא בוכה באופן שונה כדי להצביע על עייפות, רעב או כאב.
  • קשר עין יד: התינוק יכול  לראות צעצוע ולשולח יד אליו, יכול להחזיק צעצוע ולנער אותו. 
  • החזקת ראש יציב: גם כשאין תמיכה.
  • התהפכות מהבטן לגב
  • כאשר מניחים אותו על הרצפה או משטח קשה, דוחף עם הרגליים מטה.

התפתחות תינוק בן 5 חודשים

הקואורדינציה של התינוק משתפרת והוא מתחזק. היכולות שלו לחקור את העולם שסביבו משתפרות, ולרוב ירכוש את הכישורים הבאים:

  • התהפכות מהבטן לגב ומהגב לבטן
  • תפיסת כף הרגל (אפילו הכנסת כף הרגל לפה)
  • העברת חפצים מיד אחת לשנייה
  • הבחנה בין צבעים בולטים
  • הבעת עניין באוכל: סימן שהתינוק מוכן לנסות אוכל מוצק.
  • זחילת ציר: ניסיונות זחילה ראשוניים  מתבטא בזחילת על ציר אחד בסיבובים לשני הצדדים

התפתחות תינוק בן 6 חודשים

על פי טבלת התפתחות תינוקות התינוק יהיה מסוגל לעשות את הדברים הבאים:

  • לקשקש: להשמיע עיצורים (מממממ) ותנועות (אאאאא, אואואו), "לדבר" להגיב בקול כשהוא שמח או ממורמר.
  • לזהות כשקוראים בשמו.
  • לשחק (בעיקר עם אחרים) ולהתמרמר כשהמשחק נפסק.
  • להסתכל במראה.
  • לדחוף דברים לפה.
  • לאכול מוצקים ואפילו להחזיק כפית או בקבוק.
  • לזחול זחילת גחון: התנדנדות קדימה ואחורה ולפעמים אפילו לזחול לאחור. 

התפתחות תינוק בן 7 חודשים

זו הנקודה שבה תינוקות מתחילים להגיב למילה לא. הנה עוד כמה הישגים שהתינוק ישיג בחודש הזה:

  • שילוב הברות (שלב בדרך להגיית מילים)
  • זחילת שש: עמידה על שש ודחיפה קדימה.
  • לגלות שחפצים עושים רעש: התינוק נהנה להטיח חפצים יחד או לזרוק אותם על הרצפה.
  • אחיזת מגרפה: הושטת היד גבוה או רחוק בתנועה גורפת כדי לתפוס משהו שמעניין אותו.
  • תגובות רגשיות לנימת קול: התינוק מתחיל להבין מה המשמעות של נימת הקול ושל מילים, בין השאר של המילה "לא". 

התפתחות תינוק בן 8 חודשים

התינוק כבר מתגלגל, משחק, יושב ומקשקש.
בשלב הזה הוא גם מרייר המון כי צומחות לו השיניים.
בין היתר ישיג:

  • נסיונות ישיבה
  • ניסיונות לעמידה בעודו מחזיק במשהו

התפתחות תינוק בן 9 חודשים

לרוב בגיל זה לתינוק יש העדפות והוא יכול עכשיו להביע אותן.
ככלל עד סוף החודש התשעי התינוק ידע להצביע על הדברים שהוא רוצה, להשתתף באופן פעיל במשחק ואולי אפילו למחוא כף אם תשמחו אותו. 
להלן טיפים לסייע בהתפתחות התינוק: 

  • מתכונן לעמידה: נעזר ברהיטים כדי למשוך את עצמו לעמדת עמידה.
  • אוחז אחיזת צבת: מחזיק חפצים קטנים בין האצבע לבין האגודל.
  • מתחבא ומחפש: משחק באופן פעיל ב"קוּקוּ" (מסתתר) ומחפש אחרי המסתתר. הוא גם מחפש אחר דברים שהוא יודע שהסתרת.
  • "את זה": מצביע על דברים שהוא רוצה.
  • כפיים!: מתחיל למחוא כף

התפתחות תינוק בן 10 חודשים

בגיל זה התינוק כבר יכול בשלב הזה להחזיק לבד את הבקבוק.
בנוסף התינוק מתחיל לשוטט לבד והוא ממש אוהב לזרוק דברים. 

  • משוטט: נעמד בעזרת רהיטים וחפצים ומשוטט תוך האחזות בהם לאורך החדר.
  • מכניס ומוציא: מתעניין במשחקים שדורשים להכניס ולהוציא חלקים מתוכם, או שם ומוציא חפצים מתוך מיכלים.
  • אכילה בידיים: נהנה להחזיק אוכל בידיים ולאכול כך.
  • החזקת בקבוק: הוא כבר יכול להחזיק לבד את הבקבוק!
  • "לא" ו"ביי ביי": מנענע את הראש לשלילה ואת הידיים לשלום 

התפתחות תינוק בן 11 חודשים

  • התפתחות לשונית: הוא מתחיל לקרוא לאבא "אבא" ולאחרים בהגייה אחרת, ומרחיב את אוצר המילים.
  • התפתחות קוגניטיבית: הבנה של משפטים פשוטים כמו "לא לגעת".
  • חיקוי התנהגות: כמו לחיצה על כפתורים
  • עמידה לבד למספר שניות

התפתחות תינוק בן שנה - 12 חודשים

בגיל שנה התינוק יעשה עוד כמה קפיצות דרך התפתחותיות: 

  • הושטת ספר: כשהוא רוצה שיקריאו לו סיפור.
  • הסתכלות על האובייקט הנכון: בתגובה לשאלה "איפה הכלב?" או "איפה הבלון?"
  • הבנת הוראות פשוטות: "בוא", "תביא לי".
  • משחק במשחקי הפעלות שירים:  כמו "עוגה-עוגה" או "ידיים למעלה"
  • עמידה לבד
  • צעידה של מספר צעדים בלי להחזיק
  • מילים פשוטות: אוצר המילים עשוי להתרחב ולכלול את המילים "לא", "היי", או "ביי"

תוכנית עבודה פעוטות / בוגרים שבועית:

ספטמבר: 

 

מילות הקסם

נושא : (קליטה והסתגלות ),

צורה:  משולש | צבע: צבעי השלכת | מספר: 1 | אותיות: ا –ب-ت

[wptb id=84]

אוקטובר:

הקשבה

נושאים :אני והגוף שלי ,החושים , היגיינה , הלווין ,לוחמי האש

צורה: ריבוע | צבע: כתום /אדום | מספר: 2  | אותיות:  ث -ج-ح

החל מחודש זה יכנס צוות פרא רפואי לאבחון התלמידים על מנת להתחיל טיפולים בסיוע טיפת חלב ומרכזים רפואיים עוד בשלבים הראשונים של שנת הלימודים .

הצוות הפרא רפואי ישתלב במהלך החודש הראשון על פי יכולתם ולא בימים קבועים

[wptb id=86]

נובמבר:

לעקוב אחרי הוראות

המשך ביקורי צוות פרא רפואי וצופים כיתה , תלמידים ומטפלות.

נושאים: סתיו, מסיק זיתים , חילזון , קטניות

צורה: ספירלה | צבע: ירוק כהה/ בהיר | מספר: 3 | אותיות:خ- د- ذ

[wptb id=87]

דצמבר:

מרחב אישי ושיתוף

שילוב מדריכה חינוכית ותחילת ניתוח אבחונים של התלמידים

נושאים : חקלאות , חורף , ירקות ופירות , חג המולד

צורה: עיגול | צבע: זהב / כסף | מספר: 4 |  אותיות: ر – ز -س

[wptb id=89]

ינואר:

פתרון בעיות

נושאים: גשם /שלג , חיות שחיים בשלג, מערכת השמש, בעלי חיים זוהרים בלילה, כלי המוזיקה

צורה: כוכב |  צבע: לבן | מספר: 5 | אותיות:  ش -ص- ض

חוג צליל ותנועה (גומאנה אבו פארס) על פי תיאום מול מובילות כיתות ומגישת החוג סך הכל 6 מפגשים לכל כיתה

[wptb id=90]

פברואר:

להתפשר / להתנצל

נושאים:  חודש טו בשבט – צמחייה וטבע , פרי הדר , וולנטיין , פרחי החורף

צורה:  מלבן | צבע: חום | מספר:  6 | אותיות:  ط -ظ- ع

המשך חוג צליל ותנועה

[wptb id=91]

מרץ:

קבלת האחר 

נושאים: חודש המשפחה – ויום האם , אביב , חרקים , פרחים

צורה:  לב | צבע: ורוד | מספר: 7 | אותיות:  غ -ف- ق

חוג ליטוף חיות (חמוד ואינאס זידאן)

[wptb id=92]

אפריל:

השתתפות , ודביקות במשימה

נושאים: בעלי מקצוע, פסחא , בעלי חיים בביצה, דבורים

צורה: אליפסה | צבע: כחול/תכלת | מספר:8 | אותיות: ك – ل- م

שעת סיפור (חנאן אבו אלזלף)

יום העצמאות ויום הזיכרון נקבעים לפי לוח השנה העברי  ובהתאם יבוצע שינוי מידי שנה בנושא הנלמד

[wptb id=93]

מאי:

התמודדות עם רגשות 

נושאים: החווה , מוצרי חלב, סיפור החיטה ,יערות הגשם

צורה: יהלום  |  צבע:  שחור | מספר:  9 | אותיות:  ن -ه

יום העצמאות ויום הזיכרון נקבעים לפי לוח השנה העברי  ובהתאם יבוצע שינוי מידי שנה בנושא הנלמד

[wptb id=94]

יוני:

פתוחים לרעיונות חדשים 

נושא: בטיחות בדרכים ,יום האב, קיץ, פירות הקיץ, חג הקורבן

צורה: חרוט |  צבע: סגול  | מספר:  10 | אותיות: و -ي

[wptb id=96]

יולי:

להיות ספורטיבי ועבודת צוות 

נושא: גן חיות, האוקיינוס, החוף , סיכום שנה

צורה:חזרה וסיכום | צבע: צבעי הקשת | מספר: חזרה וסיכום | אותיות: חזרה וסיכום

מתנפחים ומשחקי מים

[wptb id=97]

אוגוסט:

התשלום עבור חודש אוגוסט הינו תשלום יחסי (עד 7.8) כל הורה ישלם שליש חודש ממה שמשלם.

מינימום ילדים לפתיחת קייטנה הינו 20 ילדים

הקייטנה תחול מהשבוע השני של אוגוסט למשך שבועיים בין השעות  08:00-13:00 

עלות הקייטנה הינה 1000 ₪ 

[wptb id=98]

מצבי חירום

המעונות בחברת ביסאן מאובזרים במערכות חדשניות אשר משפרות את הטיפול במקרה החירום.


במעונות של חברתינו קיים:

  1. מערכת לחצן מצוקה.
  2. מערכת סיוע רפואית בעת הצורך.(שיחה עם רופא בזמן אמת).
  3. מערכת קריזה.
  4. מערכת כיבוי אש  הכוללת ניתוק גז ברז חשמלי, מערכת ניתוק חשמל אוטומטי , מערכת קריאה אוטומטית לעזרה לכבאות הממשלתית.

בעת שמתרחש אירוע כלשהו יש לדווח לגורמים המטפלים בהתאם .

יש לעדכן מחלקת הביטחון במועצה המקומית 0558811934

בנוסף בתום הטיפול באירוע יש לדווח לרווחה / תמ"ת על כל האירוע ולהזין באתר של משרד החינוך על התרחשות אירוע חריג 

  • מספרים חיוניים :

מוקד משטרה 100

מד"א 101

כיבוי אש 102

מוקד מצוק 1700-700-113

מצבי חירום :

  • נפילה או פציעת תלמיד מהמעון:

קריאה למנהלת

במידת הצורך המנהלת / המטפלת לוחצים לחצן המצוקה הנמצא בחדר היועצת 

מבקשת לדבר עם רופא 

במקביל מתקשרים לאחד מההורים ומעדכנים אותם באירוע ולפי הצורך מזמינים אותם למעון 

על פי הצורך מזמינים מד"א ופינוי התלמיד לבית החולים 

(יצוין כי הפינוי באמבולנס וההפניה לבית החולים הינם על חשבון המעון)

  • נפילה / פציעת מחנכת :

קריאה למנהלת 

במידת הצורך המנהלת / המטפלת לוחצים לחצן המצוקה הנמצא בחדר היועצת 

מבקשת לדבר עם רופא 

במקביל מתקשרים לבן משפחה ומעדכנים אותם באירוע 

על פי הצורך מזמינים מד"א ופינוי המטפלת / מנהלת לבית החולים 

  • שריפה:

מפנים את הילדים הרחק מכיוון השריפה ולכיוון הנגדי של השריפה 

במגמה לצאת לחצר המבנה  ובמידת הצורך ממתחם המעון .

המנהלת לוחצת לחצן מצוקה ומעדכנת על שריפה 

(יצוין המעון מזווד במערכת גילוי עשן והפעלה אוטומטית לכיבוי האש ולכן סביר להניח שבאופן אוטומטי תוזמן כבאית )

יחד עם זאת המנהלת / מטפלת תתקשר לכיבוי האש 102 

המנהלת / המטפלות ישלחו מסרונים להורים יעדכנו באירוע ויבקשו איסוף מוקדם של הילדים .

  • שטפון / חדירת מים:

יורחקו הילדים מכיוון זרימת המים לחדר סמוך או לכיתה אחרת 

יעודכנו הבעלים ויעשה מאמץ מניעת המשך חדירת מים למבנה 

בעת הצורך יועבר מסרון להורים יעודכנו באירוע ויתבקשו לאיסוף מוקדם יותר 

  • ריב הורים / אירוע אלימות מחוץ למבנה:

כעקרון מתחם המעון מסורג ועם שער ונעילה מגנטית (השערים נסגרים לאחר 9:15 עד 15:00 )

במידה ומתרחש ריב בין הורים או אירוע אלימות כלשהו מחוץ לשער המעון המנהלת / מטפלת ילחצו לחצן מצוקה ויזמנו משטרה 

מנהלת / מטפלת ינעלו את הדלת הראשית וירחיקו את הילדים מהחלונות .

והאירוע יטופל מחוץ לכותלי המעון 

  • אלימות / התפרעות מצד הורה:

במידה והאירוע מתרחש בתוך המעון מרחיקים את הילדים הרחק מהאירוע 

נועלים את הכיתות 

מזמינים משטרה באמצעות לחצן מצוקה או חיוג למוקד 100

מדווחים על האירוע 

יש להימנע מחיכוך מילולי / פיזי עם המתפרע יש לשאוף להרגיע את רוחות 

  • פיגוע / ניסיון פיגוע טרור:

במידה ויש אירוע תקיפה כלשהו בנשק קר / חם (סכין , כלי ירי ) יש להרחיק את הילדים מהחלונות ולפנות אותם למקום מובטח 

שלב ראשון מחסן אחת הכיתות ולאחר מכן למקלט ונעילתו 

במקביל יש להתקשר למשטרה לדווח על אירוע תקיפה במעון .

  • חפץ חשוד: 

במידה ומזהים חפץ חשוד כלשהו בסביבת המעון , יש להרחיק את הילדים מסביבת החפץ ובמקביל יש להתקשר למשטרה 100 ולהזמין חבלן ולדווח על האירוע 

במידת הצורך יש לבקש איסוף מוקדם על ידי ההורים 

  • בני ערובה : 

בעת חשש וזיהוי מקרה של בני ערובה יש לפעול בכל מאמץ ומבלי לסכן חיים ולעדכן את המשטרה 100 על אירוע בני ערובה 

במקביל יש לרכז את הילדים במקום אחד ולהימנע מהרחבת מעגל ההשתלטות (במידה וניתן)

יש לציית לדרישות המשתלטים ולהימנע מאיבוד שליטה על מנת לשמור על קר רוח ולהימנע מסכנת חיים .

בעת התערבות משטרתית יש לפעול בצורה ניטרלית ולשמור על חיי הילדים .